Veel gestelde vragen

Q?Hebben jullie nog tips voor vertrek?
A.

Hierbij enkele tips om aan te denken voor en/of tijdens de reis:
– Eventuele negatieve reisadviezen voor uw bestemming houden wij in de gaten.
– Merk uw naam niet zichtbaar op de bagage, maar gebruik een label dat u kunt dicht klappen.
– Zorg voor een goede reisverzekering. Wij kunnen adviseren en bemiddelen.
– Check minstens zes weken voor vertrek welke vaccinaties verplicht zijn of aangeraden worden voor uw bestemming.
– Als u medicijnen gebruikt, neem dan voldoende voorraad mee. Zorg ervoor dat de verpakking duidelijk is, zodat er geen misverstand kan bestaan over de inhoud ervan.
– Neem een eerste hulp kit mee, in ieder geval pleisters, een desinfecterend middel, zonnebrandcrème, anti-muggenmiddel en diarreeremmers.
– Houdt zoveel mogelijk rekening met de gewoontes en geldende omgangsvormen in het land van de bestemming.
– Neem dagelijks niet meer contant geld mee dan nodig is. Laat de rest achter in een kluisje of bij de balie van de accommodatie of het hotel.
– Laat waardevolle sieraden thuis. Stop waardevolle spullen die u toch mee neemt in een kluisje van het hotel.
– Geef uw geld af als u wordt bedreigd, ga niet de held uit hangen.
– Neem contactgegevens mee van uw bank, zodat u pinpas of creditcard kunt blokkeren als dat nodig is.
– Spreek in een taxi altijd van te voren een prijs af.
– Neem contact op met onze lokale agent of rechtstreeks met ons indien dat nodig is.

Q?Hoe ontvang ik mijn reisdocumenten?
A.

Snel, makkelijk en veilig. Wij sturen uw factuur, reispapieren en tickets per e-mail. Het is niet alleen sneller en makkelijker, maar ook veiliger. U kunt de factuur zelf uitprinten, u ontvangt geen factuur meer per post. Controleer de factuur goed en neem bij eventuele fouten direct contact met ons op. Een boeking via de mail is een definitieve boeking. Wij verzoeken de betaling volgens de aangegeven condities in orde te maken. Nadat uw betaling bij ons binnen is mailen wij de tickets en overige reisbescheiden voor vertrek naar u toe. Let op! Indien u een bijlage niet kunt openen, dient u Adobe Acrobat Reader te downloaden vanaf uw browser.

Q?Welke inreisverplichtingen gelden in het land van bestemming?
A.

Houdt u altijd rekening met de vereiste reisdocumenten voor uw bezoek aan het buitenland? Controleer allereerst de geldigheid van uw paspoort! Wilt u weten of u een visum nodig heeft voor uw reis? UNIGLOBE Business Event Travel kan u vertellen in welke landen een visum verplicht is en deze voor u aanvragen. Neem voor meer informatie contact met ons op. Advies: U bent zelf verantwoordelijk om in het bezit te zijn van geldige reisdocumenten. Gegevens over reisdocumenten zijn aan verandering onderhevig. Controleer daarom altijd de meest actuele situatie kort voor vertrek.

Q?Problemen met eten en drinken?
A.

In meerdere landen laten de hygiëne en sanitaire voorzieningen te wensen over. Ben daarom voorzichtig met wat je eet en drinkt. Hoewel je maag- en darmklachten nooit helemaal kunt voorkomen, kun je de kans daarop wel flink verkleinen. De meest voorkomende oorzaak van maag- en darmklachten in het buitenland is het lokale drinkwater. Voorkom dus het drinken uit de kraan in die landen waar het afgeraden wordt.
Pas ook op met vers ijs en ijsblokjes, deze worden in de meeste gevallen ook gemaakt met water uit de kraan. Zelfs door je tanden te poetsen met leidingwater of je contactlenzen er mee schoon te maken, kunnen de bacteriën je lichaam binnen dringen. Gebruik dus ook voor deze doeleinden alleen mineraalwater. Ook groenten en vers fruit worden vaak gewassen in leidingwater en vormen dus een risico.
Andere dranken – Koffie en thee kun je zonder problemen drinken, aangezien het gekookte water dat hiervoor gebruikt wordt, geen bacteriën meer bevat. Frisdranken, bier, wijn en andere alcoholische dranken in blik of fles zijn normaal gesproken veilig.

Ook in voedsel kunnen schadelijke bacteriën zitten. Om besmetting te voorkomen, “Cook it, wash it, peel it or forget it”. Ofwel: kook het, was het, pel het of vergeet het. In vers bereid voedel zijn de bacteriën vaak gedood en ook goed (in mineraalwater!) gewassen groenten zijn over het algemeen veilig. Als je in het buitenland wilt gaan eten, kies dan voor een druk restaurant waar veel lokale mensen komen. Dit is vaak een goede indicator van de kwaliteit. Voor de zekerheid kun je vragen of de kok je voedsel extra goed wil doorbakken omdat je bang bent voor diarree. Was altijd je handen voor je gaat eten, zodat je het voedsel niet zelf besmet met de bacteriën op je huid.

Q?Wat mag ik meenemen in mijn handbagage in het vliegtuig?
A.

Als u vertrekt van, of overstapt op, een luchthaven (vliegveld) binnen de Europese Unie (EU), dan gelden er regels voor wat u mag meenemen in uw handbagage in het vliegtuig. Deze regels voor handbagage gelden voor alle vliegtuigpassagiers.

Vloeistoffen en gels in handbagage
Vloeistoffen en gels mag u alleen in uw handbagage meenemen onder de volgende voorwaarden:
Vloeistoffen en gels moeten in een verpakking zitten van maximaal 100 milliliter.
De verpakte vloeistoffen en gels mag u alleen meenemen in een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal 1 liter.
U mag per persoon maximaal 1 plastic zakje van maximaal 1 liter voor de vloeistoffen en gels meenemen.

Medicijnen en babyvoeding in handbagage
Medicijnen en babyvoeding die u nodig heeft tijdens de vlucht en het verblijf in het buitenland zijn toegestaan in uw handbagage in grotere hoeveelheden dan 100 milliliter. U moet op verzoek een doktersrecept kunnen overhandigen of aan kunnen tonen dat de medicijnen op naam staan. Voor douanecontrole in het buitenland is het verstandig een Engelse versie van het doktersrecept mee te nemen.
Vloeibare babyvoeding mag u alleen meenemen in uw handbagage als uw baby meereist. Gekookt water om te mengen met babymelk in poedervorm in hoeveelheden boven de 100 milliliter mag u niet meenemen in uw handbagage. U kunt bij de luchtvaartmaatschappij navragen of u aan boord het benodigde water voor uw baby kan laten koken.

Aankopen op de luchthaven en aan boord
Artikelen die u heeft gekocht op de luchthaven mag u meenemen in uw handbagage. Vloeistoffen en gels worden door de winkel of aan boord verpakt in een speciale verzegelde tas. U moet kunnen aantonen dat de vloeistoffen en gels op de dag van uw vliegreis zijn gekocht. Wanneer u moet overstappen, mag u de verzegeling op de tas pas verbreken op weg naar uw eindbestemming.

Twijfel over meenemen van goederen
Twijfelt u of u bepaalde goederen mag meenemen, dan kunt u contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Twijfelt u of u bepaalde stoffen (chemische of ontvlambare) mee mag nemen, dan kunt u contact opnemen met de Inspectie Verkeer en Waterstaat.

Q?Gebruik van medicijnen?
A.

Medicijnen die u nodig heeft tijdens de vlucht en het verblijf in het buitenland zijn toegestaan in uw handbagage in grotere hoeveelheden dan 100 milliliter. U moet op verzoek een doktersrecept kunnen overhandigen of aan kunnen tonen dat de medicijnen op naam staan. Voor douanecontrole in het buitenland is het verstandig een Engelse versie van het doktersrecept mee te nemen.

Q?Gebruik electrische apparatuur?
A.

Bijzondere batterijen en accu’s voor bijvoorbeeld uw camera en andere speciale apparatuur raden wij aan vanuit Nederland mee te nemen. Een aantal delen van de wereld heeft niet net zoals Nederland 220 volt electrische aansluitingen. Voor die landen raden wij u aan een “wereldstekker” te kopen. Deze zijn te koop in de ANWB winkels of op de luchthaven van vertrek.

Q?Heb ik inentingen nodig?
A.

Wanneer u voor een (langere) periode naar het buitenland afreist, is het verstandig om vooraf advies in te winnen over de eventuele gezondheidsrisico’s. De kans op besmetting is in het buitenland vaak groter door minder goede hygiënische omstandigheden. Met adequate voorzorgsmaatregelen en de juiste vaccinatie kunt u het risico op infectieziekten minimaliseren. Met een vaccinatie en een persoonlijk reisadvies gaat u beschermd op reis. Neemt u daartoe contact op met uw huisarts of de lokale GGD.

Q?Wat zijn de reisvoorwaarden?
A.

De ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), is een brancheorganisatie, waarbij reisagenten (reisbureaus) en reisorganisatoren (touroperators) zijn aangesloten. Aangesloten leden, zoals Uniglobe Travel, zijn herkenbaar aan het ANVR logo en bieden u als consument zekerheid, kwaliteit en garantie met onder andere de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden, Stichting Calamiteitenfonds Reizen en de Geschillencommissie Reizen. Uniglobe Travel is reisagent en hanteert voor de bemiddeling de ANVR voorwaarden. Wij verwijzen voor de ANVR Reis- en Vervoersvoorwaarden ook naar www.anvr.nl of naar onze web site www.uniglobebusinesseventtravel.nl

Q?Betalen in het land van bestemming?
A.

Geld wisselen is in de meeste landen vaak geen enkel probleem en US $ meenemen is veelal niet meer nodig, want de Euro is volledig geaccepteerd. Wij raden u aan om naast uw bankpas/creditcard (MET pincode) een hoeveelheid cashgeld in euro’s mee te nemen en wel in kleine coupures van € 50,-.
Let wel dat u het geld dat u nodig heeft voor het verkrijgen van een lokaal visum in de gevraagde valuta en gepast bij de hand heeft. Op de internationale luchthavens van vertrek kunt u geld omwisselen in de meeste valuta’s.

Waarom kiest u voor ons?

1
UNIGLOBE Business Event Travel is een betrouwbare en solide travel partner. Wij adviseren, bemiddelen en organiseren al uw internationale reizen en events. UNIGLOBE Travel is een vooraanstaand ticketleverancier in Nederland (IATA ). Wij zijn aangesloten bij ANVR en SGR.
2
Wij adviseren in vertrek en terugkomst van uw internationale reis op elk mogelijk tijdstip en vanaf elke beschikbare luchthaven in Nederland, België en Duitsland. Wij doen zelf de afhandeling en het servicen van de ticketing van uw vliegreis.
3
Wij maken gebruik van de allerbeste destination managers in alle hoeken van de wereld. Deze lokale bestemmingsdeskundigen maken uw maatwerk reisarrangement tot een onvergetelijke ervaring en beleving.
4
Via onze mobiele applicatie Travel-Base zijn wij ” alway-on ” voor assistentie en online service tijdens uw reis. Mobiele dienstverlening van huis tot weer thuis.